tirsdag 22. mai 2012

Portrett

I oppgaven "portrett" skulle vi ta et portrettbilde av en vi kjenner godt. Vi skulle også gjøre det mer dramatisk ved å endre på kontrast osv i photoshop. Jeg valgte å ha bildet i sort/hvitt. Jeg syns det gir en mer dramatisk følelse. 

  
Lukkertid: 1/60 sek
Blenderåpningen: f/3.8
ISO - 

Her er et bilde jeg har tatt av lillebroren min Sondre. Jeg har endret mye på kontrast og belysning i photoshop. Dette var et bilde med dramatisk belysning.




Lukkertid: 1/125 sek
Blenderåpningen: f/5.6
ISO - 
Dette bilde er av søstra mi. Jeg har endret en del på kontrastene i photoshop. Jeg valgte også å beskjære det så det ble litt mer nært.






Lukkertid: 1/200 sek
Blenderåpningen: f/7.1
ISO - 
Dette bilde er veldig spontant og naturlig. Det har jeg tatt av lillebroren min, Simen. Jeg valgte også å ta et bilde der han smilte, fordi jeg syns det også kan gi en dramatisk følelse, bare på en annen måte. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar