mandag 30. januar 2012

Foto tema for Januar

Denne måneden fikk vi en oppgave som het foto tema for januar. Det gikk ut på at vi skulle ta bilder i minst 3 av de fem kategoriene vi fikk, og presentere de for klassen. Kategoriene var: hender, paraply, glimt i øyet, dybde og to. 


Hender

Når jeg så kategorien "hender", visste jeg at jeg ville ha noen barnehender. 
Da tok jeg bilder av hendene til lillebroren min.


Lukkertid: 1/60 sek
Blenderåpning: f/5.6

Bilde er også redigert sort/hvitt i photoshop.



Paraply

I kategorien paraply visste jeg at jeg ville ta litt annerledes bilder. 
Nærme bilder hvor man kan se litt mer detaljer på paraplyen.


Lukkertid: 1/60 sek
Blenderåpning: f/5.6

Her er et veldig nærme bilde hvor man ser detaljer på paraplyen. 
Redigert litt i kontraster i photoshop.



Lukkertid: 1/60 sek
Blenderåpning: f/4.8

Dette er redigert litt med lyset og kontrastene i photoshop.



Lukkertid: 1/60 sek
Blenderåpning: f/3.8

Dette er ganske mye redigert i photoshop.
Både på kontrastene og litt med lyset.



Glimt i øyet

Da jeg så kategorien "glimt i øyet" valgte jeg å ta bilde av lillebroren min.


Lukkertid: 1/60 sek
Blenderåpning: f/4.5
ISO-400

Dette bilde har jeg redigert til sort/hvitt i photoshop.



Dybde

I kategorien dybde var jeg litt usikker på hva jeg skulle ta bilde av. Men da jeg gikk tur etter skolen fant jeg et motiv jeg ville ha med i dybde.

Lukkertid: 1/134 sek
Blenderåpning: f/2.4

Det er litt vanskelig å se, men veien gikk ganske langt innover. 
Derfor følte jeg at det passet i kategorien dybde.
Dette bilde er tatt med ipoden min.



To

Da jeg så kategorien "to", ble jeg veldig usikker på hvordan bilder jeg skulle ta. Men til slutt fant jeg ut at når jeg tenkte to, tenkte jeg på to personer eller to ganske like ting.

Lukkertid: 1/80 sek
Blenderåpning: f/5.6

Her er da bilde av søstera mi og kjæresten. To personer. 



Lukkertid: 1/60 sek
Blenderåpning: f/4.5

Her tok jeg bilde av to like roser som sto i stua.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar